Na úspěch podnikání má vliv mnoho faktorů. Jedním z nejdůležitějších je majitel společnosti a její vedení obecně. Jsou to koneckonců oni, kdo určují celkovou koncepci podnikání, strategie pro další rozvoj a nastavují firemní kulturu.

Majitelé společností jsou pochopitelně formováni svými zážitky a zkušenostmi. Bohužel tak platí, že pokud se vlastníkům někdy v minulosti podařilo dovést svůj podnik k úpadku, exekuci nebo platební neschopnosti, tedy k takzvané negativní události, zopakují si to dost možná i se svými dalšími projekty. Vyplývá to z analýzy chování firem, kterou uskutečnila poradenská společnost Bisnode.

Analýza probíhala ve dvou částech. Nejdříve byl určen počet firem, které od roku 1993 do roku 2009 prošly onou zmiňovanou negativní událostí a počet těch, které ne. Zjistilo se, že za dané časové období v České republice působilo 254 724 fyzických osob – majitelů firem, jejichž podniky se s ničím takovým nesetkaly. A 22 681 vlastníků společností, kteří naopak osobní zkušenost prodělali, z toho 1 031 majitelů dokonce opakovaně. 

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se