Co přesně lidi v novinách zajímá? Toť věčná otázka, na kterou ani dnes nemáme stoprocentní odpověď. Ve dvacátých letech minulého století najímali vydavatelé soukromé detektivy, aby nenápadně sledovali v kavárnách a veřejných dopravních prostředcích, co lidé v novinách čtou. Až teprve později přišly na řadu sofistikovanější metody.

Mladý Američan George Gallup tehdy přišel s nečekanou inovací. Co se čtenářů na jejich návyky zeptat? Tak vznikly první čtenářské průzkumy, které se lidí ptaly, jaké články vyhledávají jako první, kolik času s nimi stráví a jak jsou spokojeni. Záhy ovšem sám Gallup popřel tak trochu sám sebe, a to v článku zveřejněném v časopise The Atlantic v roce 1928. Co se týče čtení novin, jsou čtenáři notorickými lháři.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se