Přesně před dvěma lety se zřítila oděvní továrna Rana Plaza v Bangladéši. Kvůli špatné statice budovy zemřelo 1133 dělníků. V pátek si lidé po celém světě připomínají tehdejší událost a zapojují se do globální kampaně Fashion Revolution Day. Obracejí své oblečení naruby a na sociálních sítích sdílí fotky cedulek s nápisem země původu.

Cílem akce je upozornit na pracovní podmínky mužů a žen v asijských fabrikách a vzbudit otázky o společenském a ekologickém dopadu módního průmyslu. "Móda zaměstnává 40 miliónů lidí na celém světě, pokud se bavíme pouze o oděvech a obuvi. Teď si představte tyto lidi ve špinavém prostředí, bez ochranných pomůcek a bez jakýchkoliv bezpečnostních opatření," říká koordinátorka projektu Fashion Revolution Day v České republice a na Slovensku Kamila Boudová.

Lidé tak na Instagram a Twitter posílají fotky s hashtagy #WhoMadeMyClothes - ptají se, kdo vyrobil jejich oděv. Snaží se tím přimět modní řetězce, aby zlepšily přístup k asijským dělníkům. A více než 150 firem se už připojilo k dohodě o zlepšení pracovních podmínek The Banglades Accord.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.