Pákistánská společnost Axact, která slibovala, že v zemi vybuduje mediální impérium, se dostala pod ostrou kritiku. Deník The New York Times (NYT) ji totiž obvinil, že vydělává desítky milionů dolarů prodejem falešných vysokoškolských diplomů po celém světě.

Axact, působící ve městě Karáčí, má 2000 zaměstnanců. Podle deníku společnost vytvořila falešnou síť zahrnující placené herce propagující fiktivní univerzity a zaštiťující se falešnými "potvrzeními pravosti" s podpisem amerického ministra zahraničí Johna Kerryho.

Zpráva, která se opírá o výpovědi bývalých zaměstnanců, klientů i analýzu více než 370 internetových stránek falešných univerzit, vyvolala v Pákistánu ostrou vlnu kritiky nejen na sociálních sítích. "Jak přesně chce Axact prokázat, že jde o pomluvu? Postaví přes noc desítky univerzit?" ptá se například jeden z uživatelů sociální sítě Twitter.

Podle článku Axact vytvořila sérii falešných internetových stránek, na nichž vystupují údajní profesoři a studenti, kteří jsou ale ve skutečnosti placenými herci. "Univerzitní" stránky nabízející získání vysokoškolského diplomu nalákaly řadu zákazníků mimo jiné ze Spojených států, Británie či Spojených arabských emirátů, kteří za něj zaplatili sumy sahající od tisíců do statisíců dolarů.

Společnost Axact ovšem tvrdí, že se ničeho pochybného nedopustila. Na svých internetových stránkách zveřejnila prohlášení, podle kterého je zpráva "nepodložená, zlovolná, pomlouvačná a založená na falešných obviněních". Zároveň dodává, že bude list The New York Times žalovat.

Společnost slibuje, že letos spustí televizní zpravodajský kanál nazvaný Bol, do kterého už nalákala slibem nejvyšších platů na pákistánském trhu řadu špičkových pákistánských moderátorů a novinářů. 

Související