Tretter’s bar je zaměřen na konzervativní klientelu. Díky interiéru ve stylu newyorského art deca a hudbě 60. a 70. let patří k nejstylovějším podnikům v Praze. Nyní otevřel komorní Suterén bar, který je poctou legendárním prohibičním barům.

Prohibiční bary přišly do módy před několika lety v New Yorku a v Londýně. Navazují na tradici tajných "speakeasy" barů, které hojně fungovaly v době americké prohibice. Tyto podniky nebyly veřejně přístupné a mohli je navštěvovat pouze zasvěcení, tedy většinou velmi úzká skupina hostů. Tajné "nálevny" byly schované často ve sklepech, za tuctovými dveřmi, jež se otvíraly jen po vyslovení hesla.

Za zavřenými dveřmi

Majitel Tretter’s baru Michael Tretter otevřel podobný prostor loni na podzim, když zrekonstruoval starý nepoužívaný sklep, jehož interiér se nyní nese v duchu newyorského art deca čtyřicátých let minulého století. Zatímco desky stolů jsou kopií z lodě Queen Anne, bar je inspirován již uzavřeným prohibičním barem působícím v Milwaukee.

Z nabídky

Koktejl Japanese way obsahuje saké, šípkovou marmeládu, likér Chambort a čerstvý pomerančový i citronový džus        145 korun

Obalované krevety Japanese style  130 korun

Teriyaki kuřecí špíz  130 korun

Open flank steak sandvich  140 korun

Tip

V nabídce baru Suterén Tretter’s hosté najdou exkluzivní doutníky Perdomo z Nikaraguy, které se řadí mezi nejprestižnější značky na světě.

Do Suterénu se vejde pouhých 22 lidí a je určen pro hosty, kteří hledají elitní společnost a větší soukromí. Zvláštností "speakeasy" baru je způsob servírování, neboť dvě třetiny drinků se nepodávají v klasických sklenicích, ale v hrnečcích na kávu nebo čaj. Pro hosty je to sice značně nezvyklé a zpočátku také poněkud nekomfortní, ale většina z nich si tuto hru ráda zahraje.

Slovácká Nikolaška

Na hosty Suterénu čeká kolekce čtrnácti koktejlů, které hrály v historii Tretter’s baru výraznou roli a staly se ve své době fenoménem. Mezi nimi nemůže chybět legendární koktejl majitelova otce, se kterým Miloš Tretter vyhrál v roce 1986 barmanskou soutěž.

Jmenuje se Slovácká Nikolaška a už jeho servírování je malým divadlem. Na sklenku se slivovicí se totiž položí slanina, která se lehce ogriluje, načež se slivovice zapálí. Dalším signature drinkem je Japanese way, připravený ze saké se šípkovou marmeládou, čerstvého pomerančového a citronového džusu a likéru Chambort.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se