Srbská privatizační agentura v úterý zahájila prodej 38 státních mediálních podniků, včetně tiskové agentury Tanjug, založené před více než 70 lety. Jejich prodej by měl celkově vynést deset milionů eur (zhruba 272 milionů korun) a je součástí vládní strategie ukončit státní vlastnictví srbských médií.

Privatizace státních podniků je součástí úsilí Srbska o vstup do Evropské unie. Omezení velikosti státního majetku je také jednou z podmínek úvěrové dohody s Mezinárodním měnovým fondem (MMF), v jejímž rámci má Srbsko v záloze 1,2 miliardy eur.

Agentura zveřejnila podmínky tendrů v listu Politika. Předpokládá, že jednotlivé podniky, zejména regionální rozhlasové a televizní stanice, se prodají v samostatných aukcích ve dnech od 3. do 14. srpna.

Tanjug založili v roce 1943 jugoslávští komunističtí partyzáni. Po rozpadu bývalé Jugoslávie se v roce 1995 stala státní tiskovou agenturou Srbska. Její aukce by podle úřadu pro privatizaci měla začít na ceně 761 tisíc eur. V roce 2012 měl Tanjug majetek v hodnotě 81,7 milionu dinárů (41 milionů korun) a zisk 1,3 milionu dinárů. Zaměstnává kolem 200 lidí.