Blížící se vyvrcholení letu sondy New Horizons k Plutu možná pomůže vyřešit i otázku, která astronomům zvedá hladinu adrenalinu už pěknou řádku let: k jakému objektu výprava vlastně směřuje. Odborníci se totiž nemůžou shodnout, jestli je Pluto planeta, kometa, trpasličí planeta, nebo něco úplně jiného.

Pluto objevil americký astronom Clyde W. Tombaugh 18. února 1930 podle nepravidelností v pohybu Neptuna. Už okolnosti jeho objevu jako by naznačovaly, že s tímhle kosmickým tělesem nic nebude takové, jak to vypadá. Pozdější propočty ukázaly, že Tombaugh vycházel z mylných předpokladů – Pluto je tak malé, že takové výchylky v pohybech Neptunu nemůže způsobovat. To, že americký astronom "předpovězenou" planetu opravdu našel, byla jen neuvěřitelná náhoda.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.