Britský bulvární deník The Sun od konce listopadu zruší poplatky za své zpravodajství na internetu, které zavedl před dvěma lety. Oznámilo to vedení tiskové společnosti News UK, která je součástí firmy News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Portál britského listu prý nepřilákal očekávaný počet abonentů, kteří by byli ochotni platit týdně dvě libry, v přepočtu 76 korun.

Od 1. listopadu nebudou stávající klienti platit za přístup k digitální verzi The Sun a od 30. listopadu bude portál přístupný všem zdarma, upřesnila šéfka News UK Rebekah Brooksová. V prohlášení k zaměstnancům deníku vysvětlila, že tato změna podle ní zlepší postavení listu The Sun v Británii a zvýší počet jeho čtenářů.

Po 30. listopadu zůstanou platby jen za některé vedlejší nabídky portálu The Sun, především za digitální hru Club Dream Team, v níž se uživatel stává manažerem virtuálního fotbalového týmu. Hra podle společnosti News UK, které The Sun patří, přilákala 1,25 milionu klientů. Placena zůstane také aplikace The Sun Classic, která nabízí verzi listu v pdf.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Oznámení přišlo poté, co se minuRlý měsíc Brooksová vrátila do čela britské sekce Murdochova mediálního impéria. V roce 2011 odstoupila z postu ředitelky News International, jak se tehdy britská součást Murdochovy tiskové skupiny jmenovala. Patřila totiž k hlavním obviněným v mezinárodně sledovaném procesu ohledně odposlechů, které prováděly některé britské bulváry s cílem získat senzační informace.

Soud nakonec Brooksovou osvobodil, ale její bývalý milenec a šéfredaktor již zaniklého bulváru News of the World byl odsouzen k 18 měsícům vězení. Návrat "královny britských bulvárů", jak se Brooksové přezdívalo, vyvolal v Británii rozpaky.

Související