Tuzemský reklamní trh loni vzrostl o osm procent na téměř 65 miliard korun. Největší podíl na inzertním koláči měly televize s příjmy 35,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Údaje ale nezahrnují výdaje na internetovou reklamu. Vyplývá to z monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere.

Výdaje na televizní reklamu se loni zvýšily o 14 procent a počet reklamních spotů vzrostl o 40 procent na téměř čtyři miliony. O více než 300 milionů (pět procent) na šest miliard vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase. Inzerce v tisku stagnovala na 17,9 miliardy korun.

"Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5procentní pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků," uvedl obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

Kompletní data za internet nejsou prozatím k dispozici. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku. I u tohoto mediatypu však lze podle zástupců Nielsenu očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let.