V severoitalském Milánu zahájí příští rok provoz první kavárna Starbucks v Itálii. Itálie je jedním z několika důležitých trhů, kam největší kavárenský řetězec na světě zatím nevstoupil a kde je káva tradiční součástí národní kultury. Milánskou kavárnu otevře italský podnikatel Antonio Percassi, který bude na základě licenční dohody kavárny vlastnit a provozovat, informovala dnes agentura Reuters.

Podle Evropské kávové organizace má Itálie sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě. Vstup na italský trh má pro americkou společnost symbolický význam. Nápad na vytvoření kavárenského řetězce nynější generální ředitel Starbucks Howard Schultz pojal díky služební cestě, která jej v 80. letech minulého století zavedla právě do Milána a Verony s tamní prosperující kavárenskou kulturou.

Skupina od té doby vstoupila do desítek zemí, jakkoli v Evropě se jí podle agentury AP tolik nedaří. Lze předpokládat, že Itálie bude pro Starbucks výzvou. Místní podniky jsou zvyklé na to, že Italové si dávají rychlé espreso během krátké zastávky cestou do práce nebo jinam. Koncept Starbucks je odlišný, její kavárny fungují jako místo, kam lidé přicházejí pracovat nebo se scházejí u kávy s přáteli.

"Víme, že otevřením první provozovny Starbucks v Itálii bude před námi stát jedinečná výzva," uvedl podle agentury AP v prohlášení Antonio Percassi.

Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano, která má více než 700 prodejen po celé Evropě a ve Spojených státech. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria's Secret.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru