Kvalitu připojení však ovlivňuje i konstrukce železničních vozů, s ohledem na propustnost elektromagnetických vln. Průjezdu železničních koridorů s měřicí technikou proto předcházelo proměření útlumu stěn vagonů. Úřad podrobil detailnímu testování devět nejpoužívanějších typů železničních vozů. Měřil se přitom prostup signálu v pásmech 2G a 4G, kdy měřený vůz byl ozařován signálem z generátoru postupně přelaďovaného v jednotlivých kmitočtových pásmech.

Měření prokázalo, že mezi používanými typy vagonů jsou v hodnotách útlumu značné rozdíly. Zatímco konstrukce starších typů vozů zpravidla propouští mobilní signál lépe, u modernizovaných vagonů je útlum násobně vyšší (útlum 20 dB představuje 100 × nižší výkon signálu, 40 dB pak 10 000 × nižší výkon).

Výsledky měření shrnuje následující tabulka:

Typ měřeného vozu

Střední hodnota útlumu [dB] v pásmu systémů

LTE 800

GSM + LTE 900

GSM + LTE 1800

 vůz řady 662 soupravy InterPanter

20

20

12

 vůz řady 642 soupravy RegioPanter

25

20

15

 vůz typu ABpee347

15

20

20

 vůz typu Bdtee276

12

10

12

 vůz Bmpz891 soupravy Railjet

25

25

20

 vůz 071 soupravy City Elephant

12

15

17

 vůz Bmz241 (oddílový vůz)

45

42

35

 vůz Bmpz73 soupravy SC Pendolino

22

25

22

 vůz Bdmpee233

30

25

30

„Samotné pokrytí signálem LTE v místě tak není zárukou, že se cestující ve vlaku připojí k vysokorychlostnímu internetu a spojení bude mít stabilní,“ hodnotí výsledky měření propustnosti železničních vozů předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák.

Měření pokrytí koridorů tento útlum při průchodu signálu konstrukcí vlaku eliminuje, když antény měří signál na střeše vozu. Zjištěné hodnoty po zpracování ČTÚ ve vizualizované podobě zveřejní.