Klaus Gehrig, šéf koncernu Schwarz, kam patří například supermarkety Kaufland či Lidl, měl prý plné zuby toho, že neustále přechází z tykání na vykání, takže nařídil, aby si všichni zaměstnanci tykali. Tykání prý posílí vazby mezi lidmi lépe než společné teambuildingové hry. O tom, že tykání je prostředkem, který má všechny posunout na stejnou úroveň, aby se stali bratry, když už jimi nejsou, co se týká platu, pozice nebo třeba náplně práce, netřeba mluvit. Proto je nutné k němu nepovinně přistoupit, přičemž ten, kdo na něj dobrovolně nepřistoupí, bude záhy vyhozen.

Vzhledem k tomu, že vykání bylo nejen v Česku zavedeno se zpožděním, protože ve starověku či středověku vůbec neexistovalo, by návrat k jednotnému ty neměl být problémem. Ostatně tykání je jednoticím parametrem amerických korporací, které demokratizaci prostřednictvím slůvka ty roznesly do celého světa. Stejně jako třeba hodnocení týmů podle bodové škály, jejichž výsledkem má být lepší sladěnost, která se ovšem v praxi, například v číslech o konkurenceschopnosti, rozhodně neprojevuje. Stejně jako tykání, jež má lidi teoreticky sbližovat, nemá žádný vliv na zlepšení vzájemných vztahů na pracovišti. O tom, že by slůvko ty sbližovalo pracovníky managementu s jejich podřízenými, mluví jen personalisté a manažeři. Ve skutečnosti rozdílnost platů zaměstnance kastuje − bez ohledu na jakoukoliv jazykovou ekvilibristiku.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se