Letní zkušenosti řidiče v České republice, to je úplný horor. Chce-li si přes republiku zajet třeba na Moravu na víno, čeká ho dobrodružná jízda po rozkopané dálnici a prodloužení cesty o několik hodin, případně divoké kličkování po objížďkách mimo dálnici. Cesta na jih, k sousedům do Rakouska, do Lince či na Dunajskou cyklostezku vypadá ještě hůř. Než přeskáčete příkopy, díry a objížďky u Benešova, ztratíte hodinu a půl, další zpoždění narostou v okolí Budějovic. Na hranice to z Prahy trvá půl dne, máte-li ovšem nervy na popojíždění v kolonách. A západní výpadovka do Německa? I ta je letos rozkopaná, takže dříve klidná rychlá jízda k Řeznu a Mnichovu vás může stát desítky minut zbytečného postávání.

Úplně zbytečného samozřejmě ne, protože silnice opravu potřebují, zbytečného ve smyslu načasování. Ředitelství silnic a dálnic má zvláštní strategii uvažování, v níž se léto rýsuje jako období s nejnižším provozem, takže veškeré uzavírky a opravy se koncentrují do tohoto období. Jako by jindy ani nešlo těch několik desítek miliard korun, které jdou ročně na opravy silnic (za poslední tři roky je to v průměru 40 miliard ročně), utratit. Letní Česko se stává nejen kompletně rozkopanou zemí, ale také státem uzavřeným světu, protože na dojezd k českým hranicím musí mít jeden hodně pevné nervy.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se