Sociální demokraté vyjednávají o marketingové spolupráci s lidmi, kteří pracovali v kampani Hillary Clintonové. Cynika hned napadají prvoplánové vtípky: Jak prohrát volby přece ČSSD nemusí nikdo radit, to přijde samo! Ale vážně: Nevíme sice, jak vyjednávání dopadnou a jak bude marketing ČSSD před říjnovými volbami vypadat. Víme ale jistě, že kampaň Hillary Clintonové by měla fungovat spíš jako memento než příklad k následování.

Co scházelo Clintonové? Autenticita, přesvědčivost a srozumitelná pozitivní zpráva. Jednoduše: Scházel důvod, proč ji volit, pokud tedy volič nechtěl mermomocí zabránit vítězství Donalda Trumpa. Clintonová nedokázala říci, proč by měla být prezidentkou právě ona. Nedokázala voličům doručit pozitivní zprávu o sobě samé. Schválně, pamatujete si, jak znělo její volební heslo? Zřejmě ne, což samo o sobě o něčem svědčí. Nenapínejme: Bylo to "Stronger Together". Dobře, Američané si na rozdíl od Středoevropanů heslo asi většinově pamatují, ale spíš jako synonymum bezradnosti a bezvýraznosti. Koho mohlo nadchnout? Proti "Make America Great Again" to byl marketingový propadák. Samotný odpor k Donaldu Trumpovi nestačil.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se