Ve světovém žebříčku se Škoda Auto loni posunula o další kus dopředu. Nechala za sebou konkurenty Citroën a Mitsubishi, tedy značky, které měly v posledních letech výrazný náskok. Podle údajů společnosti focus2move.com se posunula na 23. pozici a postupně se dotahuje i na německý Opel a čínský Wuling. V Evropě si drží devátou příčku.

Loni Škoda dodala zákazníkům rekordních 1,13 milionu aut. Nejprodávanější značka světa − Toyota − pak včetně lehkých užitkových vozidel téměř 8,5 milionu. Nová strategie Škody počítá do roku 2025 s růstem až na dva miliony vozů ročně. "Věříme, že budeme s našimi modely bodovat i v budoucnu, a s chystanými novinkami plánujeme oslovit i nové skupiny zákazníků," říká mluvčí automobilky Zdeněk Štěpánek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru