Pocházím z rodiny advokátů a už jako malý kluk jsem byl fascinovaný v té době moderní kanceláří mého otce. Měl ji v centru Vídně, byly zde vysoké stropy, pěkný nábytek a žádné počítače. Jiná doba. Pamatuji si, že byl otec strašně pyšný na své první elektronické psací stroje! Kopírka byla velká asi jako šatní skříň, faxy byly senzací. Důležité písemnosti byly ale přesto posílány poštou. Jenže pokrok nezastavíš, a proto by se otec velmi divil, že dnes komunikujeme především prostřednictvím e-mailů. Podle mého šestnáctiletého syna Kryštofa je ale už i tato forma komunikace jen pro dinosaury.

Jak bude vypadat naše právní komunikace ve světě neustálých inovací? Vrátím se k tomu faxu, mám sice na své vizitce faxové číslo, ale už ani nevím, kdy jsem naposledy fax obsluhoval. Klienti očekávají odpověď okamžitě a jsou netrpěliví, pokud ji nedostanou v nejkratší době. Rychlost se tedy značně zvýšila, nároky na nás kladené také, ale riziko spojené s naší profesí zůstalo stejné a stále bude. Dá se i zde něco inovovat? Kde až je hranice možného a zároveň odpovědného špičkového servisu? Zatímco můj otec mohl o nějakém problému přemýšlet i několik dní, dnes se od nás očekává úplně jiná rychlost reakce. Současně se uvažuje i o tom, že právní poradenství bude poskytováno po internetu. Je toto právní poradenství budoucnosti?

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se