Výrobce solárních panelů SolarCity, kterého v minulém roce koupila automobilka Tesla, propustil loni téměř pětinu zaměstnanců. Firma se tak snaží udržet si hotovost v době, kdy zpomaluje růst poptávky po střešních solárních panelech. Na konci loňského roku měla firma 12 243 zaměstnanců, o 19,8 procenta méně než na konci roku 2015. Vyplývá to z prohlášení firmy pro regulační úřady.

Propouštění ovlivnilo zaměstnance v provozu, instalaci, výrobě, prodeji a marketingu. Snížil se i počet zaměstnanců v administrativě.

SolarCity oznámila propouštění ještě předtím, než ji koupila Tesla. Neuvedla však, kolik míst hodlá zrušit. Na počátku roku zrušila 550 míst v Nevadě, když stát odvolal důležité pobídky pro solární průmysl.

Rušení pracovních míst představuje výraznou změnu proti explozivnímu růstu společnosti v předchozích letech. V roce 2015 počet zaměstnanců SolarCity naopak stoupl o 68,7 procenta.

Firmu SolarCity založili v roce 2006 bratranci zakladatele automobilky Tesla Elona Muska. Firma zpočátku prudce rostla a díky inovativnímu systému financování a rozsáhlé prodejní síti se stala největším poskytovatelem střešních solárních instalací v zemi. V jednu chvíli měla smělé ambice získat do roku 2018 jeden milion zákazníků. Na konci roku 2015 však začala omezovat své plány, protože náklady na financování růstu byly obrovské a poptávka začala zpomalovat.

V polovině loňského roku se SolarCity dohodla na svém převzetí s Teslou. Tesla minulý měsíc oznámila, že sníží výdaje na solární reklamu, částečně kvůli tomu, že se chystá prodávat střešní systém ve vlastní prodejní síti. Chce se také více zaměřit na prodej těchto systémů místo na jejich pronájem, aby získala hotovost a snížila náklady, což přislíbila investorům v rámci akvizice.

SolarCity rovněž oznámila, že její výdaje na prodej a marketing se loni snížily o tři procenta. Částečně kvůli propouštění a snahám o zvýšení efektivity prodeje, napsala agentura Reuters.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru