Ruský oligarcha Michail Prochorov prodal svůj podíl 65 procent v mediální skupině RBK, jednom z několika posledních respektovaných médií v Rusku, firmě ESN energetického magnáta Grigorije Berezkina. Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny. 

Dohoda znamená konec sedmiletého období, kdy RBK zveřejňovala svá zjištění o obchodních zájmech lidí blízkých prezidentovi Vladimirovi Putinovi. Rozčilovala tím některé kruhy v Kremlu. Skupina také vyčnívala nad většinou hlavních médií v Rusku, která jsou buď kontrolována státem nebo státem vlastněnými společnosti, a mají tak tendenci vyhýbat se tématům, které by mohly rozčilovat vlivné úředníky.

Berezkin z médií vlastní noviny Metro rozdávané zdarma či prokremelský bulvární list Komsomolskaja Pravda. Stránkám těchto novin obvykle dominují kriminální příběhy a drby o celebritách. Kritické zprávy týkající se prezidenta nebo jeho spojenců jsou v jeho novinách vzácností. "Zdá se, že majetek se stal toxický a oni (majitelé) se ho chtěli zbavit," uvedla bývalá šéfredaktorka RBK Jelizaveta Osetinská.

Kreml vždy popíral, že by tlačil na RBK kvůli jeho zprávám nebo byl zapleten do Prochorovova rozhodnutí o prodeji.
Mluvčí ESN odmítla komentovat, zda nový majitel plánuje vyměnit zaměstnance na manažerských pozicích nebo změnit redakční politiku, napsala agentura Reuters.

Související