"Náš akumulátor využívající vlastnosti uhlíkových nanotrubic je velmi tenký, ekologicky zcela nezávadný a bezpečný," uvedl pro server Phys.org vedoucí vývojového týmu Baohua Jia. "Naše práce dospěla tak daleko, že už jsme podali patentovou přihlášku a akumulátor nemá daleko ke komerčnímu využití." 

Až dosud prakticky všechny akumulátory pracovaly na chemickém principu, který je známý už dvě století – málo se ví, že první automobily poháněly právě tyto baterie a že rychlost 100 km/h poprvé překonal Belgičan Camille Jenatzy v elektromobilu roku 1899. Tehdejší akumulátory však byly málo účinné a těžké, takže elektrický pohon ze silnic brzy vytlačil spalovací motor. Současné lithiové akumulátory ale jsou velmi účinné a lehké, takže například dojezd vozů Tesla Model 3 na jedno nabití je bezmála 400 kilometrů. Sériová velkovýroba akumulátorů a otevírání nových ložisek lithia také povede k dalšímu snižování ceny.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.