Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby o 1,3 procenta na 5,35 miliardy korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 17,1 procenta na 705,7 milionu korun. Stejně jako v minulých kvartálech je důvodem boj Kofoly o vyšší marže na polském trhu a vysoká cena cukru.

Hlavní sezona se ale podle firmy vydařila: ve třetím čtvrtletí jí i přes nejchladnější září za poslední desetiletí vzrostly tržby o 3,2 procenta a EBITDA o 5,8 procenta. Tržby za devět měsíců Kofole narostly jak v Česku a na Slovensku (meziročně o 3,6 procenta), tak v adriatickém regionu (o 23,7 procenta).

"Celkové meziroční tržby Kofoly bez započítání polského trhu rostly o 8,4 procenta. Máme velkou radost z adriatického regionu, kde se nám silně zhodnocují úspěšné akvizice ve Slovinsku a Chorvatsku. Dlouhodobě se nám daří na československém trhu, který vytváří
více než dvě třetiny skupinového profitu," uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

V Polsku podle něj Kofola investuje do vlastních značek a snižuje závislost na značkách privátních.

Od příštího roku bude Kofola na polský trh dodávat ledové čaje Nestea, uzavřela o tom dohodu s jejich majitelem, společností Nestlé.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru