Touhu lidí pořídit si vlastní auto musel vzít v potaz i komunistický režim ve východním Německu. V roce 1954 proto vláda rozhodla, že se začne vyrábět malý, leč "festovní", úsporný a hlavně cenově dostupný vůz. Zlepšit se tak měla špatná si­tuace na vnitřním trhu, nové auto mělo zmírnit nespokojenost lidí, z nichž mnozí utíkali k západním sousedům. Tam jela u Volkswagenu naplno výroba populárního "brouka".

Vývoj a příprava výroby netrvaly zbytečně dlouho. Sedmého listopadu 1957, v den 40. výročí bolševické revoluce v Rusku, sjel z výrobního pásu podniku Sachsenring Automobilwerke v saském Cvikově první vůz. Model Trabant P 50 byl vybaven půllitrovým motorem o výkonu 13,2 až 14,7 kilowattu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se