V dvacátém ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit zvítězil dodavatel tramvají Inekon Group nebo výrobce doplňků stravy Isoline. Soutěž existuje s podporou exportní agentury CzechTrade, která má v jejím rámci také vlastní kategorie. Nejúspěšnějším klientem CzechTradu byla vyhlášena společnost Toshulin, která vyrábí soustruhy, titul Exportní příběh roku získala letecká škola F Air, která jako jedna ze dvou firem v Evropě může školit čínské piloty. Tou druhou je výrobce letadel Airbus.

Téměř dvě třetiny ze 171 podniků, které se letos do soutěže přihlásily, tvořily rodinné firmy. "Více než polovina společností se navíc chystá vstoupit se svými produkty či službami na nový trh," řekla Helena Kohoutová z agentury Helas, která soutěž organizuje. Tendenci k většímu růstu exportu u malých a středních firem potvrzuje rovněž výzkum agentury CzechTrade. Podle něho roste počet podniků, které exportují do více než pěti zemí. Na nových mimoevropských trzích ale jejich vývoz v porovnání s největším českým exportním trhem, jímž je Německo, stále tvoří menšinu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se