Spolupracovníci Miloše Zemana se snaží stupňovat tlak na Jiřího Drahoše. Mimo jiné otiskli inzeráty, které bývalého šéfa Akademie věd spojují s uprchlíky. Podle Adama Znášika, experta na politický marketing, který pomáhal s kampaní slovenskému prezidentovi Andreji Kiskovi, je ale důležité, aby Drahoš nepanikařil a neměnil svůj dosavadní styl. "To by byla chyba," říká v rozhovoru pro HN.

HN: Proč se Jiří Drahoš dostal do druhého kola? Řada lidí mu vyčítá, že nemá jasné názory. Vy sám jste dřív zmiňoval, že Češi si nevýrazného prezidentem nezvolí.

Jakmile jeden z kandidátů dostane nálepku, že je favorit, ti ostatní mají jen velmi omezenou možnost to změnit. Vezměte si, co se podařilo Marku Hilšerovi a Pavlu Fischerovi − skončili sice nad očekávání, ale stále s velkým odstupem za Jiřím Drahošem. Jeho soupeři se snažili zaujmout, získat výhodu, ale zjevně jim to nepomohlo. On neudělal žádnou chybu, která by ho o post dvojky připravila. A jak se říká, že je nevýrazný nebo že to je slaboch… Já si to nemyslím, to mu vyčítají ti, kteří se proti němu snaží vymezit, ale nic to neznamená.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se