Taxikáři nechtějí, aby jim konkurovala společnost Uber, takže tak dlouho blokovali ulice Prahy, až se konečně dostali k těm, kteří by s tím podle nich mohli něco dělat. Tedy nikoliv na magistrát, který taxikáře zkouší z místopisu, právních předpisů a obsluhy taxametru, což jsou prý nezbytné znalosti pro výkon práce řidiče taxislužby, ale přímo na vládu, která taxikáře nezkouší z ničeho. O úspěchu se mluvit nedá: premiér v demisi Andrej Babiš vyzval alternativní přepravce, aby dodržovali zákon, a ministr dopravy v demisi Dan Ťok slíbil novelu zákona, která ovšem musí projít parlamentem a teprve pak se uvidí.

Připomeňme, že taxikáři neprotestují proti Uberu, ale jen proti té jeho části, která nabízí spolujízdu (na rozdíl od tzv. UberBlack, což je klasické taxi, jehož řidiči mají všechny licence a zkoušky). Tedy proti tomu, co mělo být podle původních představ takové obyčejné "sousedské" svezení, ale stalo se z toho normální povolání, fakticky taxislužba. Podobně jako taxikáři vidí "spolujízdu" i mnohá města západní Evropy, která Uber omezila, případně rovnou zakázala. Vyjádřil se k tomu ostatně i Evropský soudní dvůr, který kvalifikovaně posoudil, že Uber provozuje přepravní službu. Tedy že nejde jen o pár náhodných svezení pro "kamarády".

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se