Nový spolkový ministr hospodářství Peter Altmaier měl jasno, kam povede jeho první zahraniční cesta. Do Washingtonu, aby se pokusil s ministrem obchodu Wilburem Rossem odvrátit hrozící obchodní válku mezi USA a Evropou.

Na ni by podle jeho názoru nejvíce doplatilo exportně orientované Německo. Zvláště pokud by Bílý dům uvalil cla na dovoz nejenom oceli (25 procent) a hliníku (10 procent), ale také na auta z Evropské unie.

Pokud by Spojené státy zatížily jejich dovoz pětatřiceti procenty, pak by evropský automobilový průmysl podle propočtů bruselského ústavu Bruegel na tržbách přišel zhruba o 17 miliard eur ročně. Ale celkové hospodářské škody by byly s ohledem na to, že na výrobě aut závisejí četní dodavatelé, mnohem vyšší.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Plánovaná americká cla na dovoz oceli a hliníku se nebudou vztahovat na klíčové dodavatele - Kanadu a Mexiko.
  • O stejnou výjimku usiluje také EU. Závislost evropských oceláren na americkém trhu ale není příliš vysoká.
  • Mnohem horší by byla americká cla na dovoz evropských aut. Stupňování konfliktu se ve Washingtonu snaží zabránit také spolkový ministr hospodářství Peter Altmaier.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.