Je hezká, neměla by ale být zaklínadlem," řekl o lokálnosti Pavel Štěpánek, manažer restaurace Mlýnec. U nového menu Marka Šády jsme mluvili o surovinách pro špičkové restaurace. Ty dnes často řeší dilema: módní lokálnost se samozřejmě dávno stala zaklínadlem, jenže Česko pořád "lokálně" neprodukuje tolik různých kvalitních surovin jako Francie nebo Německo. Restauracím tak nezbývá než držet lokální příběh a nakupovat v zahraničí. Chovají se politicky, řekněme.

Štěpánek je politicky ještě korektní ve srovnání se Zdeňkem Pohlreichem nebo Janem Punčochářem; prvně jmenovaný mi řekl, že v Česku považuje lokálnost za "oblbování lidí", zatímco podle druhého jde o "blbost". Zaprvé se naše zemědělská produkce stále vypořádává se 40 lety komunistického temna, kdy kvantita trumfovala kvalitu. A zadruhé je Česko malá země s jedním podnebím a bez moře, takže se vám skutečně lokální menu vejde na jeden menší list papíru.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se