Psycholog Aleksandr Kogan, přes jehož aplikaci získala firma Cambridge Analytica (CA) přístup k údajům z desítek milionů účtů na Facebooku, v úterý v britském parlamentu uvedl, že jeho projekt byl pro účely úzce zacílené reklamy nevhodný.

Mluvčí CA na následné tiskové konferenci označil data od Kogana za "prakticky k ničemu", pokud jde o určování osobnostních rysů uživatelů.

Kogan je jednou z ústředních postav celého případu, neboť jím vyvinutý osobnostní dotazník je jediným potvrzeným zdrojem CA pro data z Facebooku. "Rozhodně jsme jim data předávali, to je nezpochybnitelné," řekl Kogan mediálnímu výboru britského parlamentu. Dodal, že bývalý šéf CA Alexander Nix o tomto dříve zákonodárcům lhal.

Data předaná analytické společnosti ale podle Kogana nebyla příliš užitečná, "pakliže je cílem zadávat cílené reklamy na Facebooku". "Popravdě řečeno, nástroje platformy poskytují společnostem mnohem efektivnější způsob pro oslovení lidí na základě jejich osobností, než je použití hodnocení uživatelů z naší práce," uvedl psycholog v písemném stanovisku pro poslance.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.