Nejpozději v červenci by měla vláda poslat k projednání do Poslanecké sněmovny definici rodinného podnikání, která určuje, jaká firma, živnost nebo farma se považuje za rodinnou. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP), která toto vymezení navrhla, věří, že to těmto podnikům pomůže k lepší propagaci, ale také k podpoře od státu. Definice by se měla stát součástí občanského zákoníku ještě do konce roku.

"Poprvé v Česku dochází k předání firem z první na další generaci vlastníků. To je také důvod, proč to děláme právě teď," řekl u Kulatého stolu HN Karel Havlíček, šéf AMSP. Když se podle něj zjistí, co a jaké jsou české rodinné podniky, může to pomoci majitelům, kteří s předáváním váhají. Podle nejnovějšího průzkumu, který si nechala asociace vytvořit od firmy Ipsos, plánuje svůj podnik předat další generaci 57 procent vlastníků. Loni to přitom bylo 70 procent.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se