Společnost Rozhlas a televize Slovenska (RTVS) odvysílala sdělení o porušení zákona týkajícího se loňského příspěvku své reportérky o možném vlivu šéfa hnutí ANO Andreje Babiše na práci médií, která Babiš v minulosti koupil.

Slovenská licenční rada podle místních médií dříve nařídila RTVS celkově třikrát odvysílat sdělení o porušení zákona ohledně objektivnosti a nestrannosti, byť kancelář rady na základě analýzy doporučovala řízení proti RTVS zastavit. Mluvčí RTVS Erika Rusnáková redakci řekla, že televize podá vůči rozhodnutí licenční rady žalobu za to, že sdělení musela odvysílat.

Zmiňovanou reportáž RTVS odvysílala na svém televizním kanálu v rámci obsáhlého příspěvku o průběhu českých voleb do sněmovny. Redaktorka dala prostor respondentům, kteří zpochybňovali objektivnost listů Mladá fronta Dnes a Lidových novin. Do příspěvku novinářka zařadila i vyjádření Babiše, který řekl, že jím dříve vlastněná média jsou objektivní.

Slovenské licenční radě vadilo, že RTVS v příspěvku nedala prostor zástupcům zmiňovaných sdělovacích prostředků či jejich vydavateli. Rusnáková řekla, že RTVS musí pod hrozbou pokuty zmiňované oznámení o porušení zákona odvysílat, a to bez ohledu na to, zda se rozhodne podniknout právní kroky proti rozhodnutí licenční rady. Dodala, že vůči rozhodnutí rady RTVS podá žalobu.

Reportáž připravila redaktorka Zuzana Kovačičová Hanzelová, která spolu s další zhruba desítkou kolegů podala na protest proti poměrům v RTVS na konci května výpověď. Hanzelová na sociální síti napsala, že kancelář licenční rady vypracovala právní stanovisko, že její reportáž byla v pořádku a že členové rady navzdory tomu nařídili RTVS omluvit se.

Související
Související