Vydařený úvodní den obchodování na tokijské burze má za sebou v roce 2013 založená firma Mercari provozující on-line tržiště. Kurz akcií v úterý vylétl nahoru o 77 procent v porovnání s cenou, za kterou se prodávaly před týdnem v rámci IPO. Zájem investorů je způsoben tím, že jde o jeden z mála významných japonských technologických start-upů. Při zavírací ceně 5300 jenů za akcii činila tržní hodnota firmy 717 miliard jenů. To odpovídá 6,5 miliardy dolarů, což je pro srovnání například hodnota japonského výrobce fotoaparátů Nikon. Tržby firmy, které šéfuje Shintaro Yamada, by přitom v tomto finančním roce měly být "jen" 326 milionů dolarů. Se svou aplikací je Mercari aktivní také v USA, stěžejní jsou zatím zákazníci na domácím trhu. Počet stažení aplikace do mobilů tam již dosáhl 71 milionů, z toho aktivních je 10,5 milionu uživatelů. Příjmy firmy tvoří hlavně poplatky účtované prodávajícím.