Výrobci alkoholických nápojů to nemají v současném hyperkompetitivním prostředí lehké; na tlačenici na trhu reagují různými způsoby. Někteří vymýšlejí nové a nové výrobní triky a své věrné příznivce mají k tomu, aby sháněli nová a nová "plnění" do nikdy zcela kompletní sbírky. Jiní macerují třeba chilli papričky v ginu a snaží se přesvědčit jak velkoobchodníky, tak majitele barů, že to bez jejich destilátu mohou rovnou zabalit. A pak jsou tací, kteří sázejí na kvalitu a předhánějí konkurenci příběhem. Což je případ finské vodky Tom of Finland.

Vychladil jsem si ji na 7 °C, vhodil do ní po způsobu Jamese Bonda tři kuličky pepře (bylo to zbytečné, protože po přiboudlině v téhle vodce není ani stopy) a identifikoval ve vůni žito. V chuti se ozval pepř (určitě ne díky těm třem kuličkám) a brzy převládla plnost, jež u vodky zdaleka není pravidlem, a stopy pšenice, kterou hledejme za lahodností destilátu. Zalitoval jsem, že jsem se stupni Celsia nešel níž. Myslím, že by unesla teplotu blízko nule. Takže potud dobré, ba výborné. A pak je tu ten příběh!

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se