Světovému internetovému obchodu, jehož tržby by měly letos podle výzkumného portálu Statista.com dosáhnout zhruba 2,8 bilionu dolarů, vládne americký Amazon, na který se snaží dotáhnout čínský Alibaba Group Holding.

Obě společnosti rozšiřují nejenom svá internetová impéria, současně budují i sítě kamenných obchodů a tvrdě si konkurují. Amazon se snaží pronikat na čínský trh, kde spotřebitelská poptávka roste mnohem rychleji než v USA. Získal tam například významný podíl ve firmě Intime Retail Group.

Alibaba to Amazonu "oplácí" na jeho domovském trhu. Navázal spolupráci s řetězcem Kroger, největším provozovatelem supermarketů v USA. A také s kavárenským řetězcem Starbucks, s jehož pomocí chce v Číně pěstovat kávovou kulturu.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Na které trhy si konkurenti začínají navzájem lézt.
  • Zda je mezi Amazonem a Alibabou výrazný rozdíl v tržbách a kolik činí.
  • Jak se liší obchodní modely e-shopových gigantů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se