Počet nehod na českých silnicích roste. Podle předběžných odhadů si od začátku roku do konce října vyžádaly dopravní kolize už 463 lidských životů, což je o 48 obětí více než za stejné období loňského roku.

"Výraznou roli letos hrála především nepřiměřená rychlost, nepřizpůsobení rychlosti aktuálnímu stavu vozovky, ale také nepozornost, často byl přehlédnut jiný účastník provozu," popisuje ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Trend by přitom podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu měl být opačný. Kolizí má na silnicích naopak ubývat. Na konci letošního roku podle cíle, který si stanovil stát, nemělo být více než 393 obětí na životech. Už v polovině roku bylo jasné, že se cíl splnit nepodaří.

"Strategie se nedaří dlouhodobě plnit, počty mrtvých a těžce zraněných jsou dlouhodobě vysoké. Navíc cíle strategie nejsou nikterak ambiciózní. V severských zemích se už běžně pracuje s cílem nulového počtu mrtvých na silnicích," uvedl před časem Marcel Mourek, ambasador Evropské asociace bezpečnosti silnic (EABS), která sdružuje konkurenční evropské výrobce bezpečnostních prvků.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V textu se dále dočtete:
  • V čem je česká strategie bezpečnosti provozu špatná?
  • Kdo nejčastěji umírá na českých silnicích.
  • Jakou roli v růstu nehod hrají mobilní telefony.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se