Myšlenka postavení nového železničního muzea na pražském Masarykově nádraží je už takřka dvacet let stará. Teď začíná mít tato vize konkrétnější kontury. Národní technické muzeum má na projekt zpracovanou architektonickou studii. V budoucím muzeu se nepočítá jen s mašinkami, ale i s expozicí elektrotechniky.

"Naší snahou je popsat fenomén železnice a elektrotechniky jakožto příbuzného oboru v širších souvislostech," říká Michal Novotný, ředitel odboru železničního muzea Národního technického muzea. Rozvoj železnice v 19. století měl významný dopad i na urbanistický rozvoj měst a díky výrazně rychlejšímu cestování i na změnu pracovního trhu.

Nové muzeum má stát na Masarykově nádraží u parkoviště U Bulhara na pozemcích, které vlastní příspěvková organizace Národní technické muzeum. Náklady na jeho zbudování podle odhadu Novotného přesáhnou miliardu korun. Projekt je ale závislý na penězích ze státního rozpočtu, a proto je těžké odhadovat jeho budoucnost. Novotný je ale optimista. "Máme představu, že do 10 let bychom měli stříhat pásku," říká. Jedná se o náročný projekt, vedle výstavby nové budovy vyžaduje rekonstrukci historických budov a restaurování exponátů.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • Co znamená fakt, že muzeum bude součástí živé trati?
  • Bude muzeum interaktivní?
  • A co bude expozici dominovat?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se