Společnost Jan Becher − Karlovarská Becherovka se musí vyrovnat s podobným trendem jako domácí pivovary. Spotřeba alkoholických nápojů v Česku spíše klesá, a tak se výrobci musí snažit víc prosadit v cizině.

Karlovarské likérce, jež je součástí nadnárodního koncernu Pernod Ricard, se to daří. Becherovku, svůj hlavní produkt, dlouho vyvážela kromě Slovenska především do Německa, Ruska nebo na Ukrajinu. "V zahraničí se prodá více než 60 procent vyrobeného objemu. V posledním fiskálním období dosáhl export rekordních hodnot. Vyvezlo se 3,6 milionu litrů Becherovky," říká Tomáš Radil, jenž v Becherovce řídí globální vývoz.

Manažer, který je ve firmě několik měsíců, v minulých letech pracoval pro pivovar Bernard. Staral se o vstup na nové trhy. "Tam se exportní marketing za mého působení teprve vyvíjel. Dnes Bernard vyváží asi pětinu své produkce. Tady v Becherovce je to klíčová činnost a na vývoz je kladen velký důraz," srovnává Radil.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte další podrobnosti o vývozních plánech Becherovky i kariéře Tomáše Radila.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se