Italská luxusní módní značka Dolce & Gabbana naštvala Číňany, když zveřejnila tři reklamy, ve kterých se Číňanka snaží sníst pomocí hůlek italská jídla. Kampaň na sociálních sítích měla upozornit na konání velké módní přehlídky, nyní však hrozí, že se čínský trh pro značku uzavře, což by mohlo firmě způsobit finanční problémy. Informaci přinesl server Quartz a Financial Times.

Herečka oblečená v šatech z kolekce Dolce & Gabbana se v krátkých reklamních spotech pokoušela hůlkami sníst pizzu, špagety a dezert cannoli. Poslední ze spotů je doplněn komentářem "Je pro tebe příliš velký?". Firma příspěvky zveřejnila na čínské sociální síti Weibo, odkud je již odstranila, a také na Instagramu.

Číňané obviňují firmu z rasismu, podporování stereotypů a neúcty k ženám. Módní přehlídka byla zrušena poté, co čínské celebrity pohrozily jejím bojkotem. Spekuluje se i o tom, že vlnu rozhořčení na sociálních sítích podporovala čínská vláda, například právě pomocí populárních osobností loajálních režimu. Značka Dolce & Gabbana na sociální síti Weibo uvedla, že přehlídka se bude konat v jiném termínu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.