Podle nedávného zjištění vědců z tří evropských univerzit se sluneční soustava nachází v blízkosti trajektorie "vesmírného hurikánu", který se kromě přibližně stovky hvězd skládá pravděpodobně i z většího množství temné hmoty neboli skryté látky. Podle odborníků z univerzity v Zaragoze, Cambridge a londýnské King’s College není možné hurikán jakýmkoli způsobem zastavit či odklonit – ve skutečnosti je jeho předvoj již v těsné blízkosti našeho planetárního systému.

Ačkoliv to může působit jako katastrofický scénář, planetě Zemi nic nehrozí. Objev je ovšem pro vědce fascinující možností zkoumat dosud nepříliš probádané vlastnosti temné hmoty, jejíž existence je pouze hypotetická. Předpokládá se ale, že tvoří až 23 procent všech vesmírných objektů, píše prestižní vědecký časopis Physical Review D.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

• Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.