Podle nedávného zjištění vědců z tří evropských univerzit se sluneční soustava nachází v blízkosti trajektorie "vesmírného hurikánu", který se kromě přibližně stovky hvězd skládá pravděpodobně i z většího množství temné hmoty neboli skryté látky. Podle odborníků z univerzity v Zaragoze, Cambridge a londýnské King’s College není možné hurikán jakýmkoli způsobem zastavit či odklonit – ve skutečnosti je jeho předvoj již v těsné blízkosti našeho planetárního systému.

Ačkoliv to může působit jako katastrofický scénář, planetě Zemi nic nehrozí. Objev je ovšem pro vědce fascinující možností zkoumat dosud nepříliš probádané vlastnosti temné hmoty, jejíž existence je pouze hypotetická. Předpokládá se ale, že tvoří až 23 procent všech vesmírných objektů, píše prestižní vědecký časopis Physical Review D.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře