Pro rozvoj pražského Letiště Václava Havla je zásadní paralelní dráha a spojení do centra vlakem. Mohutné investice ale ředitel společnosti Letiště Praha Václav Řehoř zatím nechystá a je spíše opatrný.
"Budeme v investicích postupovat sendvičově. Nezopakujeme chybu jako některá jiná letiště," říká v rozhovoru pro HN.
HN: Odhad cestujících pro pražské letiště byl letos 17 milionů. Splní se to?
Zatím to vypadá na 16,8 milionu. I tak je to další rekordní růst. Ve třetím čtvrtletí, které je vždycky nejvytíženější, jsme rostli o devět procent, jinak je v Evropě průměr pět procent. Hodně si cením růstu pasažérů na dálkových linkách, který se zvýšil skoro o třetinu.
HN: Přibudou nové dálkové lety?
Od příštího roku začne létat už třetí linka do USA. Po New Yorku a Filadelfii to bude Newark v New Jersey. Pořád jsou to ale sezonní linky postavené na turistech létajících do Prahy.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte o dalších plánech a byznysu Letiště Praha. Jak se připravuje na případnou hospodářskou krizi? Proč ředitel říká, že nechce masivně investovat, protože to je to, co letištím na Západě uškodilo? A jak je to s výstavbou nové přistávací dráhy či vlakového spojení?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi