Chlouba ruského leteckého průmyslu, civilní letoun středního doletu MS-21 má problém. Pro kompozitové křídlo, které je jeho hlavní předností, mu chybí kompozity. Jejich dovoz ze Spojených států a Japonska totiž skončil kvůli sankcím. Ze stejného důvodu je u ledu také miliardový kontrakt na dodávku 40 letadel Suchoj Super Jet do Íránu.

Zdroje moskevského listu Kommersant potvrdily, že během loňského roku skončily dodávky kompozitových materiálů od americké firmy Hexcel a japonské Toray Industries. "Zásoby stačí na výrobu dalších šesti strojů. Intenzivně nyní jednáme o způsobu řešení problému," řekl Kommersantu jeden ze zdrojů. Příliš mnoho variant ale není. "Buď budeme kupovat čínské kompozity, které jsou ale dvakrát tlustší a těžší, nebo budeme čekat až ruské závody dokáží vyrobit něco podobného. Teoreticky by se to mohli naučit vyrábět v Jelabuze, ale to bude znamenat sehnat pro ně novou výrobní linku a získat všechny certifikáty. Tím pádem budou letadla hotová nejdříve v roce 2025," neskrývá svou skepsi další respondent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.