V loňském roce tvořily elektromobily podle dat Edmunds.com pouze 1,2 procenta z celkového prodeje automobilů v Americe. Přesto se tam nejprodávanějším luxusním vozem stal elektromobil Tesla Model 3, který byl znovu zlevněn na nynějších 42 900 dolarů (asi 975 846 korun). Celkem se v roce 2018 prodalo 146 tisíc kusů, což je vzhledem k překážkám, které Tesla jako relativně nový autovýrobce má, pozoruhodné, napsal web CNN Business.

Výjimečný úspěch v prodeji má Tesla Model 3 i díky vysoce fragmentovanému trhu luxusních vozidel. Výrobci jako Mercedes-Benz nebo BMW totiž nabízí velké množství modelů, mezi kterými nejsou velké rozdíly, a to ani cenové. Například BMW řady 3 a řady 4 jsou podle webu CNN Business téměř stejná vozidla, liší se například jen tím, v jakých variantách jsou nabízena.

Elektromobilu Tesla Model 3 pomohl podle jednoho z vrcholných představitelů společnosti J.D Power and Associates také fakt, že v podstatě nemá přímou konkurenci. Podle Douga Bettse se Tesla etablovala jako luxusní značka, a pokud někdo chce celoelektrický luxusní sedan v této cenové relaci, v podstatě nemá na výběr nic jiného než Model 3.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.