Volkswagen, který loni opět zvedl své prodeje na nový rekord, se v Německu ocitá pod sílícím tlakem. Státní zastupitelství by měla letos ukončit vyšetřování skandálu s podvodným měřením emisí naftových motorů. Nelze ani vyloučit, že před soud půjdou bývalí i někteří současní topmanažeři koncernu. Valí se na něj rovněž hromadná žaloba více než 400 tisíc zákazníků, kteří se cítí podvedeni a poškozeni.

"Letošní rok bude pro Volkswagen jedním z nejtěžších v jeho historii," uvádí v listu Handelsblatt Hiltrud Wernerová. Od února roku 2017 je to jediná žena v koncernovém představenstvu, kde převzala odpovědnost za dodržování "práva a integrity".

Na jejím pracovním stole se sbíhají všechny nitky spojené s vleklým vyšetřováním Dieselgate − skandálu, který propukl v září roku 2015.

28 mld. eur

Tolik dosud koncern stál emisní skandál. Jeho účet však není ani zdaleka uzavřen.

Státní zastupitelství v dolnosaském Braunschweigu, bavorském Mnichově i bádensko-württemberském Stuttgartu vyšetřují více než 80 bývalých i současných zaměstnanců Volkswagenu, zastávajících různé manažerské pozice.

Německá justice si na vyšetření příčin skandálu dopřála mnohem více času než americká. Zatím nebyl nikdo postaven před soud, ale letošek by mohl přinést zlom, tedy první žaloby na konkrétní osoby.

Tamní média jmenují v prvé řadě bývalého generálního ředitele a šéfa představenstva Volkswagenu Martina Winterkorna, který se dušuje, že o ničem nevěděl.

Před soudem se ale mohou zodpovídat i "aktivní" manažeři, včetně současného šéfa koncernu Herberta Diesse. Ten ovšem do společnosti nastoupil v červenci 2015, tedy před vypuknutím emisního skandálu.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte více o tom, kdo je Hiltrud Wernerová a čím vyvolala pobouření veřejnosti i médií.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se