V době, kdy velké čínské firmy, jako je například Huawei, čelí obviněním z toho, že jsou napojené na tamní vládu, získala agentura Reuters informace o tom, že nejhodnotnější čínská společnost Alibaba údajně stojí za čínskou propagandistickou aplikací. Agentuře to řekli dva pracovníci firmy.
Společnost, která se zabývá prodejem na internetu, se k informaci odmítla vyjádřit.
Prorežimní aplikace s názvem Süe-si Čchiang-kuo, což v překladu znamená "Učení pro silnější Čínu", obsahuje videa, novinky z vlády, kvízy a hry, které propagují myšlenky čínského prezidenta Si Ťin-pchinga.
Aplikaci si od jejího spuštění v lednu podle poskytovatele on-line datových služeb firmy Čchi-maj sídlící v Pekingu stáhlo na 43,7 milionu uživatelů. Překonala i čínské sociální sítě, jako je TikTok a WeChat, a v minulém týdnu se stala nejoblíbenější aplikací.
Část popularity aplikace však spočívá v tom, že čínská vláda a univerzity po členech komunity kolem komunistické strany vyžadují, aby si ji stáhli.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.