Na první pohled to vypadá, že kdyby ve slovenských prezidentských volbách tuto sobotu hlasovaly jen ženy, mohla by mít dosavadní favoritka průzkumů Zuzana Čaputová problém. Podle průzkumů agentury Ako mezi voliči jednoho z jejích dvou hlavních soupeřů, eurokomisaře Maroše Šefčoviče, je víc žen než v její voličské skupině.

Mezi rozhodnutými voliči Čaputové bylo podle průzkumu 53 procent žen, Šefčovič by jich získal o sedm procentních bodů více. Zároveň ale platí, že Čaputová by dostala zhruba dvojnásobek hlasů, takže v absolutních číslech by ji volilo výrazně větší množství žen. U třetího v pořadí, euroskeptika Štefana Harabína, převládali v poměru 60 ku 40 muži.

S touhle právničkou určitě není nuda: Favoritka voleb Zuzana Čaputová působí jako zjevení, ve společnosti už ale zanechala stopu

Jsou to právě ženy, které podle průzkumů agentur Ako a Focus poskytují Čaputové onen rozhodující náskok před soupeři. Nebo tomu alespoň tak bylo dva týdny před volbami, kdy se mohly zveřejnit poslední předvolební průzkumy.

Podle Václava Hřícha, sociologa z agentury Ako, by Čaputovou volilo 40 procent žen ze 100 procent možných voliček. Zbylých 60 procent by se rozdělilo mezi všechny ostatní kandidáty. Čísla Focusu hovořila pro Čaputovou nejméně o třetině z těch, které jsou rozhodnuty jít volit.

Na pohlaví nezáleží

Na rozdíl od situace před deseti či dvaceti lety nehraje roli to, že favoritkou slovenských voleb je žena. "Pohlaví kandidáta už není tématem. Je jedno, zda je to muž, či žena," zdůraznil Hřích.

Při prezidentských volbách v roce 2009 se do druhého kola dostala Iveta Radičová, v roce 1999 na třetím místě skončila Magda Vášáryová. Neúspěch obou žen byl připisován tomu, že na takovou roli se žena nehodí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte, co má společného blížící se volba prezidenta na Slovensku a parlamentní volby v Polsku. A jaký na polské volby budou mít vliv "světoobčanky".

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.