Samotná přeprava začala už začátkem října minulého roku, kdy skladovací zásobník noční jízdou přepravili z výrobního závodu do děčínského přístavu v Loubí. Tam náklad tři měsíce čekal, až hladina Labe dosáhne odpovídající výšky, která by umožnila další přepravu. Z Děčína tak zásobník vyrazil až začátkem letošního ledna a zhruba o týden později byl v Hamburku přeložen na zámořskou loď.

Avšak ani druhá část cesty nebyla snadná. Botnický záliv, kde přístav Roytta leží, byl totiž v té době z velké části zamrzlý a bylo proto třeba najmout loď s kvalifikací pro plavbu v ledu. Finální fáze přepravy dokonce probíhala za asistence ledoborce a trvala zhruba týden.

„Největší překážkou pro nás bylo čekání na dostatek vody v Labi. Je vidět, že i v době průmyslu 4.0, robotizace a jiných elektronických vymožeností nám někdy nezbývá nic jiného, než čekat až dostatečně naprší a řeka se stane znovu splavnou,“ uvedl Pavel Trnka, manažer nadrozměrných přeprav v DB Schenker.

Související