Společnost Boeing poprvé připustila, že její automatizovaný letový systém sehrál roli při nehodách dvou letadel Boeing 737 Max v Etiopii a Indonésii, při kterých zemřelo celkem 346 lidí. Výkonný ředitel společnosti Dennis Muilenburg v prohlášení zveřejněném na webu reaguje na předběžné výsledky vyšetřování etiopské havárie, ze kterých vyplývá, že piloti postupovali podle předepsaných instrukcí, ale kontrolu nad strojem se jim obnovit nepodařilo. 

Podle Muilenburga při obou nehodách sehrál roli špatný přenos dat do automatizovaného letového systému strojů. "Úplné informace o tom, co se stalo při těchto dvou nehodách, vydají vládní orgány v závěrečných zprávách, ale z předběžné zprávy o vyšetřování havárie letu 302 Ethiopian Airlines je zřejmé, že v obou letech se systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) aktivoval v reakci na chybné údaje o úhlu stroje," uvedl v prohlášení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč Boeing pozdržel předání opravy softwaru k posouzení Federálnímu úřadu pro letectví?
  • Co se dělo v letadle krátce před pádem?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.