Když k nám nastoupíte, dáme vám o 15 tisíc vyšší plat. Ne? Dobře, tak vám přihodíme ještě každý měsíc stravenky. Pořád nestačí? Personalista začíná být nervózní. Dobře, nabízíme týden dovolené navíc a služební auto. Pořád nechcete? Personalista dostává tik do oka a začíná si kousat nehty. Tak… tak co vám máme tedy nabídnout, abyste k nám nastoupil? Víte, já mám malou dcerku a nemám kam ji dát o prázdninách. Postarejte se mi o ni, odpovídá lovený kandidát. Personalista si hlasitě vydechl. Mají totiž firemní školku otevřenou během prázdnin a svátků. A tím pádem i nového zaměstnance.

Na trhu práce to v posledních třech letech vypadá jak ve vyjedeném krámě. Hlad po zaměstnancích trápí téměř všechny obory, od IT specialistů až po kuchaře a servírky. Firmy dávno vědí, že tradičními benefity, jako jsou služební auto, notebook nebo stravenky, už nikoho neohromí. Začínají tak hýčkat to nejcennější, co kandidát má − jeho rodinu. Uzpůsobují kanceláře, aby se v nich líbilo i dětem, matkám nabízejí flexibilní úvazky časově upravené přesně podle potřeb jejich potomků. A když se dítě rozstoná, klidně s ním mohou zůstat a pracovat z domova.

Přinášíme vám aktuální přehled o tom, jaké trendy vládnou ve světě prorodinných benefitů. V této příloze najdete také reportáž z firemní školky nebo rozhovor s expertkou o tom, jak "rodinné" benefity fungují coby mocné lákadlo při náboru a jak se na rodinné workshopy ve firmách stojí fronty až na chodbu.

Článek byl publikován ve speciální příloze Hospodářských novin.