Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve třetím čtvrtletí meziročně stoupl o 19 procent na 6,09 miliardy dolarů (139 miliard korun) a překonal očekávání. Firma těžila především z toho, že se jí stále daří zvyšovat příjmy z reklamy. Její akcie, které před oznámením výsledkům oslabovaly, si po uzavření burz připsaly zhruba tři procenta.

Zisk na akcii činí 2,12 dolaru, zatímco ve stejném období loni to bylo 1,76 dolaru na akcii. Analytici v anketě společnosti Refinitv očekávali zisk 1,91 dolaru na akcii.

Tržby Facebooku stouply o 28 procent na 17,65 miliardy dolarů. I tento údaj byl vyšší, než čekali analytici, kteří odhadovali tržby ve výši 17,37 miliardy.

V souladu s předpokladem analytiků z Refinitiv byl počet aktivních měsíčních uživatelů největší sociální sítě na světě. Ten ve třetím kvartálu stoupl o osm procent na 2,45 miliardy.

Související

Vlastník dceřiných firem WhatsApp a Instagram sice v posledních letech čelí kritice ohledně údajných nedostatků ohledně ochrany osobních údajů a je obviňován z šíření dezinformací - na jeho hlavní příjmy, které tvoří prodej reklamy, to ale zatím nemá negativní vliv. Tržby z reklamy se ve třetím kvartálu zvýšily o 28 procent na 17,38 miliardy a i ony překonaly očekávání analytiků.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru