Reklama pohání velkou část internetu. Obsah zdarma se většinou financuje příjmy z reklam. Aby reklamy byly co nejúčinnější, je nutné je ukazovat těm správným lidem.

A to je místo, kde roli dostávají data o uživatelích. Touha mít účinnou reklamu a zvyšovat prodeje vyústila ve společnost, která překonala obavy autora románu 1984.

Data a z nich získané informace jsou peníze a sběr dat není omezený pouze na internet. Informace o svých nákupech sdílí s obchodníky (a ti s výrobci produktů) miliony lidí prostřednictvím věrnostních karet, jako je Tesco Club Card, Teta klub nebo karta od Dráčika.

Jen na internetu však může jeden člověk nebo firma získat informace nikoliv o konkrétních nákupech v jednom obchodním řetězci, ale v podstatě o všem, co uživatel na síti dělá. Vedle sebe jsou nákupy granulí pro psa, sledování aukcí na eBayi, prohlížení pornostránek s mladými Asiatkami nebo, nedej Bože, stahování nejnovějšího dílu Mandaloriana z torrentů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se