Australská vláda hodlá přinutit americké internetové společnosti Google a Facebook, aby platily australským mediálním firmám za jejich zpravodajský obsah. Uvedl to v pondělí australský ministr financí Josh Frydenberg. V rámci rozhovorů s oběma podniky o řešení této záležitosti na dobrovolné bázi se podle ministra nepodařilo dosáhnout dohody.

"Neskloníme se před jejich hrozbami," uvedl Frydenberg. "Máme tady co do činění s velkými podniky, ale v sázce je hodně, takže jsme na tento boj připraveni," dodal.

Australský výbor pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele (ACCC) podle ministra do července navrhne pravidla pro vztahy mezi digitálními platformami a mediálními podniky, která budou zahrnovat sdílení příjmů z reklamy souvisejících se zpravodajským obsahem.

Roční hodnota australského trhu s internetovou reklamou se od roku 2005 více než zosminásobila na téměř devět miliard australských dolarů (zhruba 144 miliard korun), uvedla agentura Reuters.

Facebook uvedl, že ho pondělní prohlášení australské vlády zklamalo. Firma dodala, že investovala miliony dolarů na podporu australských vydavatelů, například prostřednictvím různých dohod o obsahu a partnerství. Google uvedl, že hodlá nadále spolupracovat při přípravě pravidel pro vztahy s australskými mediálními podniky. Ty se nyní potýkají s negativními dopady koronavirové krize.

Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru