Do roku 2025 bude na polských silnicích jeden milion elektroaut, odhadoval před čtyřmi lety polský ministr energetiky Krzysztof Tchórzewski. V roce 2020, tedy přibližně v polovině plánovaného polského běhu vstříc miliontému elektromobilu, je však podle posledních oficiálních dat v zemi pouhých 6837 elektrických aut a okolo 5400 hybridních vozidel.

Aby vládní plán nebyl málo ambiciózní, měly všechny elektrické vozy vzniknout jen v polských firmách. V roce 2016 tak vznikla státní společnosti ElectroMobility Poland, která se měla stát symbolem budoucí hybné síly polské ekonomiky jménem elektromobilita. Ani ta však nebyla schopna trh zatím rozhýbat.

Svůj první prototyp elektromobilu se jménem Izera zveřejnila teprve minulý měsíc. Automobil, jehož název je inspirovaný Jizerskými horami na česko-polském pohraničí a řekou Jizerou, by měl ale začít sjíždět z výrobních linek již za rekordně krátké tři roky.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.